Jaunumi

“Superlaps” sacensību seriāls atgriežas pie tilpuma klašu formātu, pirmais posms jau šo ceturtdien

Jau šīs ceturtdienas, 16. maija, vakarā Biķernieku trasē norisināsies “Superlaps” sacensību seriāla pirmais posms. “MANO” organizētajā pasākumā uz šo sezonu izmainīts klašu formāts, pārejot atpakaļ uz agrāk izmantoto tilpumu un piedziņu sadalījumu. Nemainīgi ir tas, ka “Superlaps” var piedalīties ikviens auto entuziasts vai autosportists ar savu ielas vai sacīkšu automobili, jo sacensības domātas gan tiem, kas sper savus pirmos soļus autosportā, gan arī pieredzējušiem sportistiem, kas vēlas darba dienas vakarā izbaudīt adrenalīna devu leģendārajā Biķernieku trasē.

 

Šī gada sezonā “Superlaps” seriālā tiks aizvadīti pieci sacensību posmi piecās dažādās Biķernieku trases konfigurācijās. Visi posmi šosezon norisināsies ceturtdienu vakaros, ļaujot dalībniekiem nedēļas nogales izmantot ģimenei un citiem pasākumiem. Šis formāts sevi iepriekšējos gados veiksmīgi pierādījis treniņos, līdz ar to arī sacensību posmi no nedēļas nogalēm pārcelti uz ceturtdienas vakariem. Vienīgais izņēmums būs sezonas noslēgums 15. septembrī, kas norisināsies svētdienā kopā ar nu jau par skaistu tradīciju kļuvušo 100 minūšu autošosejas izturības braucienu. 

Ievadā minētais jaunais klašu formāts ir tāds, kā agrāk tika izmantots minišosejas laikos, automašīnas sadalot pēc tilpumiem. Tādējādi dalībnieki sacentīsies tradicionālajās 1600 (līdz 1,6l dzinēja tilpums), 2000 (līdz 2,0l), 3000 (līdz 3,0l) un OPEN (virs 3,0l) klasēs. Jāatzīmē, ka automašīnām, kas aprīkotas ar turbīnu vai kompresoru, dzinēja tilpums jāreizina ar 1,7. Tādējādi, piemēram, divu litru turbo dzinēja tilpums atbilstoši klasei būs 3,4 litri (2,0x1,7), kas nozīmē, ka automašīnai jāstartē OPEN ieskaitē.

Ņemot vērā, ka OPEN klasē mēdz startēt diezgan jaudīgi aizmugures vai pilnpiedziņas automobiļi, tad uz šo gadu izveidota pilnīgi jauna FWD OPEN klase,  kas paredzēta priekšpiedziņas automašīnām bez dzinēja tilpuma ierobežojuma. Tādējādi mūsdienās tik populārie karstie hečbeki (hot hatch) kā Ford Focus ST, Honda Civic Type-R, Renault Megane RS, VW Golf GTI un daudzi citi, kas aprīkoti ar turbo dzinējiem, varēs sacensties savā starpā, nevis pret ievērojami pārākajiem Audi RS, BMW M, Mitsubishi Lancer Evo vai Subaru STI spēkratiem.

Tāpat šogad saglabāta arī RACE klase, kurā var piedalīties ikviens sacīkšu auto, kas aprīkots ar drošības karkasu. Startus “Superlaps” seriālā var izmantot gan kā treniņu gaidāmām autošosejas sacensībām, gan arī kā vienkārši labi pavadītu laiku trasē ar savu aizraujošo sacīkšu automobili. Tādējādi kopskaitā šajā “Superlaps” sezonā dalībnieki sacentīsies sešās dažādās klasēs, cīnoties gan par uzvarām posmā, gan sezonas kopvērtējumā.

Sacensību formāts paredz, ka katram dalībniekam būs pieejami trīs braucieni pa 15 minūtēm, kuru laikā jāmēģina Biķernieku trasē uzstādīt pēc iespējas ātrākus apļa laikus. Rezultātu noteikšanā tiks ņemta vērā trīs ātrāko apļa laiku summa, neatkarīgi no tā, kurā no braucieniem šie trīs ātrākie apļi tiks uzstādīti. Tas nozīmē, ka arī, ja dalībnieks neveic visus trīs braucienus, bet paspēj viena vai divu braucienu ietvaros uzstādīt ātrus apļa laikus, viņš var cīnīties par uzvaru posmā.

Lai ar savu automašīnu startētu “Superlaps” sacensībās, nepieciešams nokārtot vien pāris formalitātes. Jāpiesaka vienreizējā LAF licence (10 eiro) un jāiegādājas nelaimes gadījumu apdrošināšana (sākot no 11 eiro), abas šīs lietas var ērti sakārtot www.laflicences.lv/. Tāpat licences iegūšanai nepieciešams saņemt medicīnisko izziņu no ģimenes ārsta vai veselības centra, kurā minēts “praktiski vesels, var nodarboties ar autosportu”.

Lai dotos trasē, būtu ļoti vēlams arī pārbaudīt automašīnas bremžu sistēmu, t.sk. nomainīt bremžu šķidrumu, tāpat sacensību laikā automašīnā jāatrodas ugunsdzēšamajam aparātam. No ekipējuma nepieciešami vien apģērbs ar garām piedurknēm, cimdi un ķivere. Pieteikšanās un plašāka informācija par sacensībām pieejama www.manoevents.lv/superlaps_1/.

Ceturtdien, 16. maijā, reģistrācija un tehniskā komisija Biķernieku trasē ilgs no 16:00 līdz 17:40, kam sekos dalībnieku sapulce, kurā izstāstīs gan par braukšanas kārtību, gan drošību trasē. Pirmā brauciena starts paredzēts 18:00, savukārt apbalvošanas ceremonija norisināsies uzreiz pēc 3. brauciena finiša ap 21:00. Reģistrējoties iepriekš MANO mājaslapā līdz 15. maija 15:05, dalības maksa būs vien 70 eiro.

Ja ir kādi jautājumi par piedalīšanos “Superlaps” sacensību seriālā, tad tos droši var uzdot e-pastā This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. vai “MANO” Facebook www.facebook.com/manomotorsportevents vai Instagram kontā https://www.instagram.com/manomotorsportevents/. Tur iespējams sekot līdzi arī visiem ar “Superlaps” un autošosejas treniņu saistītajiem jaunumiem.

 

MANO Superlaps 2024. gada sacensību kalendārs:

  1. posms, 16. maijs, Biķernieku trase
  2. posms, 27. jūnijs, Biķernieku trase
  3. posms, 25. jūlijs, Biķernieku trase
  4. posms, 22. augusts, Biķernieku trase
  5. posms, 15. septembris, Biķernieku trase

 

 

Biķernieku kompleksā sporta bāze 
S. Eizenšteina 16, Rīga, LV-1079 

Tālr: +371 67025800 
E-pasts: info@bksb.lv 

e-adrese E-adrese

 

VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”
Reģ. nr.: 40003345734 
S.Eizenšteina iela 6, , Rīga, LV-1079 
AS Swedbank Konts: LV92HABA0551029752626